۱۳۸۸ اسفند ۸, شنبه

معرفی کتاب : جاده


قرار بود در کنار فعالیت های دیگر وبلاگ به معرفی تازه های نشر ، موسیقی و سینما بپردازم . در مورد سینما بهتر است  بگویم ، منظور ورود فیلمهای مهم و یا شاهکارها ی روز همراه با زیر نویس  پارسی مناسب در بازار ایران است .
شاید به زودی بتوانم بخش فروش اینترنتی هم برای کتابها و فیلمها و یا موسیقی ها راه بندازم .
فقط نکته ای که می ماند این است که این نوشته ها و تازه های نشر برای دو ماه پیش نوشته شده بود ولی امتحانات و تنبلی باعث شد امشب تایپ شود .


معرفی کتاب :

جاده
نوشته : کورمک مک کارتی
ترجمه : ایرج مثال آذر
نشر: در دانش بهمن
قیمت : 4600 تومان

کتاب یرنده جایزه پولیترز 2007 است ، اما مگر جایزه گرفتن می تونه ارزش و ضمانت برای غرق شدن در دنیای ناب فکر یک نویسنده باشد ؟
برای کتاب نمی شود گونه ای خاص را به تنهایی نام برد . ترسناک ؟!! علمی – تخیلی ؟!! اثرا جاده ای ؟!! یا آخرالزمانی ؟
داستان نگاهی بسیار واقع بین به انسان دارد ، با اینکه فضای داستان بسیار عجیب است ،اما هیچ چیز ملموس و غیر واقع نیست .
بستگی به نوع نگاهتان می تواند ستایشی از انسان و زندگی باشد وشاید بد و بیراهی به زندگی و انسان .
این اثر جرات خاصی می طلبد ادامه دادنش.
ترجمه کتاب بسیار روان  و ظرافت های متن کتاب بسیار زیاد است .




در پایان کتاب( کتاب انتشارات در دانش بهمن ) چندین نظر و نقد از منتقدین و روزنامه های آمرکایی آورده شده که من به انتخاب نظر دیلی اکسپرس را در اینجا می آورم :

یک کتاب به یاد ماندنی و تکان دهنده ،که بهتر است خواندن آن بی وقفه باشد ، البته اگر آمادگی تحمل تاثیر کلی و کامل آن را داشته باشید . اگر این توصیه را بپذیرید ، پاداش خوبی در انتظار ذهن شما خواهد بود .
کتاب جاده ، نقطه ی عطف و اثری به یاد ماندنی در تصویر کردن و توصیف نمودن بهترین فضیلت ها و بدترین رذیلت هایی است ، که روح انسان می تواند در خود جای دهد .انسانی که می تواند فراتر از فرشته یا فروتر از درنده ترین حیوانات باشد .

پشت کتاب :
پدر و پسری ، سرزمینی سوخته و ویران شده را در می نوردند و به آرامی به سوی ساحلی ناشناخته پیش می روند .در چشم اندازهای ویران ، هیچ چیز حرکت نمی کند ، مگر خاکستری که باد آن را می پراکند .آنها چیزی ندارند ، به جز تپانچه ای برای دفاع از خودشان در برابر مردانی که سایه وار در حرکتند ، لباسهای کهنه ، یک گاری غذای یافت شده از میان زباله ها و مردارها و مهم تر از همه یکدیگر .






۱ نظر:

شهرزاد گفت...

سپاسگذارم
دوست گرامی.